• يکشنبه ٢١ خرداد ١٤٠٢-١٤:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٠٨
در جریان بررسی گزارش حسابرسی مهندسی و عمران مطرح شد؛ 13-153

تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت مالیاتی تا اسناد رسمی املاک در اختیار

بررسی گزارش حسابرسی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران از تعیین تکلیف مالیاتی سازمان مهندسی و عمران تا پایان تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ در ابتدا حسابرس شورا در تشریح گزارش خود اعلام کرد که موسسه صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند ۱۳۹۹ برای سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران، را مشروط اعلام کرده است که در این خصوص وجود مغایرت ها در صورت وضعیت های مالی، عدم وجود شفافیت در اطلاعات در قراردادهای بلند مدت، عدم شفافیت مالیات بر عملکرد و... عنوان شد.
حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران  نیز در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران ، برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹با تأکید بر تعیین تکلیف نهایی مالیات تا تیرماه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: عدم افشای اطلاعات در خصوص محاسبات بهای تمام شده و اقلام تشکیل دهنده و همچنین موجودی و بهای تمام شده محصولات فروش رفته، افشای لازم در تعهدات سازمانها بابت وام های دریافتی پیمانکاران، افشای اطلاعات در خصوص اقلام قراردادهای بلند مدت در صورت های مالی، تعیین تکلیف اسناد رسمی املاک در اختیار از موارد مهم تکلیفی است.
وی در خصوص تعیین تکلیف دعاوی حقوقی و واریز سپرده پیمانکاران وفق ماده 78 قانون شهرداری ها از سوی این سازمان تاکید کرد. در ادامه مسعود حق لطفی، نیز در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ با بیان اینکه ما در حال تعیین تکلیف وضعیت مالیاتی سازمان هستیم، اظهار کرد: تا پایان تیرماه تعیین تکلیف مالیاتی به نتیجه خواهد رسید.
وی با اعلام اینکه از سال ۱۴۰۰ بهای تمام شده اعمال شده است، تصریح کرد: در سال گذشته و جاری نیز این سیستم لحاظ شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
حق لطفی با تأکید بر اینکه تمام اطلاعات در سامانه ثبت می شود و مشکلی برای افشای اطلاعات وجود ندارد، گفت: تمام اطلاعات به صورت مستمر ثبت می شود و افشای اطلاعات این سازمان پیوسته صورت می گیرد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه هر ساله دعاوی مختلف بررسی شده است، یادآور شد: ۱۱ مورد دعاوی در سال ۹۹ داشتیم که ۹ مورد تعیین تکلیف شده و دو مورد نیز در حال پیگیری است.
گفتنی است بررسی گزارش حسابرسی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران از سوی اعضا با حداکثر آراء موافق تأیید شد و مقرر گردید پس از اعمال بندهای تکلیفی گزارش نهایی به شورا ارائه شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: